MediaWatch

Gyldendal kigger på flere opkøb

Trods enkelte lussinger kom Gyldendal sikkert ud af 2016, men hovedproblemet for landets største forlag er langt fra løst, siger adm. direktør, Stig Andersen.

Foto: /ritzau/Stine Bidstrup/

Det var ikke uden benspænd, at Gyldendal kom igennem 2016, der i denne uge blev hakket af med offentliggørelsen af årsrapporten.

Selvom toplinjen blev stabiliseret efter flere års fald, sank bundlinjen med 5 mio. kr. i forhold til 2015, og selvom der blev lagt yderligere 50 mio. kr. til egenkapitalen, nu over 400 mio. kr., veg egenkapitalforretning og soliditetsgrad et par procentpoint i forhold til 2015.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs