Mofibos data spiller central rolle i Storytels vækstjagt
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5667523.ece/ALTERNATES/schema-16_9/mofibo.jpg)
Da den svenske lydbogstjeneste Storytel købte danske Mofibo for 100 mio. kr. i maj sidste år, var det ikke kun Mofibos kunder, Storytel var ude efter. Det var i lige så høj grad Mofibos data. Det skriver Berlingske Business.
"Vi arbejdede rigtigt meget med data i Mofibo og var væsentligt mere dataprægede i vores tilgang end Storytel. Vi var ganske enkelt længere fremme i at skabe den personaliserede kundeoplevelse," fortæller Morten Strunge, som efter salget er blevet kommerciel direktør i Storytel, til Berlingske Business.
Mofibos datatilgang handler om forstå kunderne. Det drejer sig eksempelvis om at vide, hvad og hvornår kunden læser, og hvorfor kunden eventuelt forlader forretningen. Datatilgangen betyder bl.a., at andelen af kunder, som Mofibo vinder tilbage er steget med 100 pct., siden de rullede softwaren ud, fortæller Morten Strunge.
Bag Mofibos software står det det danske softwareselskab Agillic.