MediaWatch

Mofibos data spiller central rolle i Storytels vækstjagt

Den svenske lydbogstjeneste har med købet af Mofibo fået adgang til en velsmurt datamaskine om kundernes ageren.

Da den svenske lydbogstjeneste Storytel købte danske Mofibo for 100 mio. kr. i maj sidste år, var det ikke kun Mofibos kunder, Storytel var ude efter. Det var i lige så høj grad Mofibos data. Det skriver Berlingske Business.

"Vi arbejdede rigtigt meget med data i Mofibo og var væsentligt mere dataprægede i vores tilgang end Storytel. Vi var ganske enkelt længere fremme i at skabe den personaliserede kundeoplevelse," fortæller Morten Strunge, som efter salget er blevet kommerciel direktør i Storytel, til Berlingske Business.

Mofibos datatilgang handler om forstå kunderne. Det drejer sig eksempelvis om at vide, hvad og hvornår kunden læser, og hvorfor kunden eventuelt forlader forretningen. Datatilgangen betyder bl.a., at andelen af kunder, som Mofibo vinder tilbage er steget med 100 pct., siden de rullede softwaren ud, fortæller Morten Strunge.

Bag Mofibos software står det det danske softwareselskab Agillic.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere