Digitaliseringen af bog- og forlagsbranchen tager til

Produktion og omsætning fra digitale produkter er vokset hos danske forlag i 2022, mens der er sket et samlet fald i antallet af danskere, der abonnerer på bogstreaming, lyder det i ny rapport fra Bogpanelet.
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Digitaliseringen af bog- og forlagsbranchen sker i højt tempo og gælder både produktion, distribution og forbrug. Det viser Bogpanelets nye årsrapport ”Bogen og litteraturens vilkår 2022”, som Slots- og kulturstyrelsen står bag. Specifikt for distributionen af bøger, er de digitale tilbud tæt på at indhente de fysiske, lyder en af konklusionerne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også