Forlagschef: ”Vi bliver nødt til at tage det alvorligt, hvis efterspørgslen falder”

Hvis branchen ser ind i en længere periode, hvor salget af fysiske bøger igen falder, stiller det alle forlag med udfordringer i år. Tre forlagschefer fortæller om udsigten for 2023, og hvad der optager dem i det nye år.
Direktører for forlagene People's, Grønningen 1 samt Lindhardt og Ringhof er optaget af flere tendenser i 2023, men fælles for dem er et skarpt blik på udviklingen i forbrugernes køb af bøger, når pengepungen strammer. | Foto: Miriam Dalsgaard
Direktører for forlagene People's, Grønningen 1 samt Lindhardt og Ringhof er optaget af flere tendenser i 2023, men fælles for dem er et skarpt blik på udviklingen i forbrugernes køb af bøger, når pengepungen strammer. | Foto: Miriam Dalsgaard

Der er taget hul på et år, der for mange virksomheder står i usikkerhedens tegn. Det er også gældende for forlagsbranchen, hvor bogudgiverne i de forgangne år har redet på en bølge af nyfunden interesse for at læse af forbrugerne under coronakrisen, men hvor krig og inflation i 2022 har sendt forbrugertilliden i gulvet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også