MediaWatch

Direktør: Forlagsfusion skal gøre forretningen bæredygtig

Resultatet af fusionen mellem de to forlag Impact Press og Momenta skal være flere udgivelser på flere platforme og en større markedsandel for særligt non-fiction bøger - og så skal de røde regnskabstal gøres sorte, fortæller Olav Skaaning Andersen, der er direktør for det nye selskab.

Olav Skaaning Andersen bliver direktør i Impact Press / Momenta. | Foto: PR Momenta

Mandag blev det meldt ud, at de to forlag Impact Press og Momenta fusionerer til et samlet selskab - et projekt der har været “nogle måneder undervejs”, fortæller Olav Skaaning Andersen, som hidtil har været direktør for og stifter af Momenta, og nu bliver direktør i det samlede selskab.

“Styrken i at gå sammen er, at vi samler vores kreative kræfter både i bestyrelsen, omkring mig som direktør og hos den kreative base på Impact TV. Selvom vi har hver vores særpræg, har vi mange fælles berøringsflader, når det gælder journalistik metode og emnevalg, og så er det smartere at slå pjalterne sammen og udnytte hinandens kompetencer,” siger han om beslutningen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs