MediaWatch

People's udgiver markant færre bøger - men tjener flere penge

Forlaget har ikke set så gode tal på bundlinjen siden 2016, som har været tilfældet de seneste to år - siden antallet af titler blev skåret med næsten 42 pct. I stedet er trykket lagt på nye digitale udgivelser og voksende podcastproduktion.

Foto: PR/People's Press

People’s har sat ekstra tryk på det voksende lydben i det Storytel-ejede forlagshus.

Efter People’s kom ud af 2021 med fremgang i både salg og på bundlinjen takket være en stigende omsætning på og udvikling af lyd til digitale platforme, har forlaget for alvor markeret sin overgang fra et traditionelt papirforlag til et flermedielt hus med stigende fokus på især lydbøger, men også andre audio-produkter som podcasts.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs