MediaWatch

Pengene strømmede ind i Bonnier-koncernen i 2021

Generelt set var 2021 blandt de bedste i Bonniers historie, lyder det fra den svenske mediekoncerns topchef. Især forlags- og nyhedsforretningerne, der trækker tråde ind i Danmark, gik frem.

Foto: PR/ Ida Borg

Bonnier er kommet flyvende ind i 2022, efter at have løftet omsætningen for den samlede koncern fra 20,8 til knap 21,4 mia. svenske kr. i 2021 og landet et af de bedste driftsresultater (ebita) på 1,98 mia. svenske kr. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Tilsat medfart på de finansielle markeder med et resultat på finansielle investeringer på 1,7 mia. svenske kr., endte årets resultat før skat på 5,6 mia. svenske kroner, efter skat på 4,8 mia.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs