MediaWatch

Bonnier Publications: De digitale indtægtsstrømme begynder nu at fylde noget

Et strukturelt faldende printmarked har barberet hundreder af millioner af magasinhusets toplinje og tvunget selskabet ud i opdyrkning af de digitale vækstmarker. Omstillingen har taget flere år og resulteret i bl.a. abonnementsmure omkring flere magasinbrands på nettet. Nu kan Bonnier Publications høste frugterne.

Foto: Thomas Dahl/Bonnier Publications

Magasinhuset bag titler som Bo Bedre, Illustreret Videnskab og Gør Det Selv har brugt de seneste år på at udbygge et digitalt vækstspor, der på sigt skal kompensere for det støt sivende printsalg, der har skåret næsten en kvart milliard af omsætningen siden 2018.

Omstilling tager tid og store investeringer, men i 2021 begyndte Bonnier Publications for alvor at se de digitale indtægtsstrømme spæde til og holde hånden under den samlede omsætning, der kun faldt i mindre grad sammenlignet med tidligere år. Det tilskrives især en vækst i abonnements- og annonceindtægterne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs