MediaWatch

Amazon-udfordrer går i land i Storbritannien efter hurtig vækst i USA

Bookshop.org brander sig på at ville støtte uafhængige bogbutikker, og efter fremgang i sit første leveår i USA flytter online-boghandlen ind i Storbritannien.

På Bookshop.org kan man støtte sin lokale boghandler. | Foto: Screendump

Den online-baserede bogbutik Bookshop.org er mandag rykket ind i Storbritannien efter at have oplevet stor vækst, siden den gik i luften i USA tidligere på året. Det skriver The Guardian, som kalder shoppen et socialbevidst alternativ til Amazon.

På Bookshop.org kan uafhængige bogbutikker oprette sig, og forbrugere har mulighed for online at købe bøger gennem sin lokale bogpusher, som får al profitten. Det skriver Bookshop.org, som også står for lager, kundeservice og distribution, på sin hjemmeside, hvor det også fremgår, at platformen ikke tjener penge på de tilknyttede bogbutikker.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs