MediaWatch

Annonceomsætningen tog fart hos Amazon i tredje kvartal

Væksten i Amazons annonceforretning tog til i årets tredje kvartal og nåede over 30 mia. kr. Selskabet er netop gået i luften i Sverige.

Eric Piermont/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Eric Piermont/AFP/Ritzau Scanpix

Amazon tjener de fleste af sine penge på e-handel og salg og distribution af fysiske varer, men selskabet har også en anseelig annonceforretning. Den voksede markant i årets tredje kvartal, viser regnskabstal fra Amazon.

Annoncer udgør hovedparten af den omsætningskategori, som Amazon kategoriserer som "Other". Den voksede i tredje kvartal med 49 pct. i forhold til samme kvartal sidste år og landede på knap 5,4 mia. dollar svarende til 34,5 mia. kr. Det svarer til omkring en fjerdedel af Facebook annonceomsætning, der i tredje kvartal landede på 21,22 mia. dollar efter en vækst på 22 pct.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere