MediaWatch

Annonceomsætningen tog fart hos Amazon i tredje kvartal

Væksten i Amazons annonceforretning tog til i årets tredje kvartal og nåede over 30 mia. kr. Selskabet er netop gået i luften i Sverige.

Foto: Eric Piermont/AFP/Ritzau Scanpix

Amazon tjener de fleste af sine penge på e-handel og salg og distribution af fysiske varer, men selskabet har også en anseelig annonceforretning. Den voksede markant i årets tredje kvartal, viser regnskabstal fra Amazon.

Annoncer udgør hovedparten af den omsætningskategori, som Amazon kategoriserer som "Other". Den voksede i tredje kvartal med 49 pct. i forhold til samme kvartal sidste år og landede på knap 5,4 mia. dollar svarende til 34,5 mia. kr. Det svarer til omkring en fjerdedel af Facebook annonceomsætning, der i tredje kvartal landede på 21,22 mia. dollar efter en vækst på 22 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Dansk Erhverv: Vinterhjælpen er ikke nok for nogle virksomheder

De danske virksomheder er presset hårdt af den høje energipriser, og derfor er den politiske vinter-hjælpe-pakke en vigtig håndsrækning, når der nu ikke findes et politisk quick fix på problemet, lyder det fra brancheorganisationen, der også må konstatere, at det ikke vil være nok til at redde alle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs