Danske Medier og DJ efterlyser handling mod globalt indtog

Danske medier må rykke sammen i konkurrencen mod globale aktører, mener DJ, mens Danske Medier også efterlyser opgør med ulige konkurrenceforhold efter ny rapports dystre fremskrivning for danske medier.
Foto: Flemming Leitorp
Foto: Flemming Leitorp

Der var en gang, hvor nyhedsmedierne selv sad på distributionen af avisen på tryk eller tv, og selv vidste mest om deres læsere og seere. Sådan er det ikke længere, og vidste vi det ikke i forvejen, så er det nu dokumenteret sort på hvidt i rapporten Globaliseringen af den danske mediebranche. Den tager et røntgenbillede af den danske mediebranches økosystem og viser den kraftige forgrening og indflydelse fra globale aktører, den digitale udvikling har skabt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også