MediaWatch

Nordjyske-formand: Papiravisen bliver et luksusprodukt

Fremtiden er digital, lyder det fra Nordjyske Mediers bestyrelsesformand i forbindelse med, at Nordjyske Stiftstidende nu har 250 år på bagen.

Lasse Bolander, bestyrelsesformand for Nordjyske Medier. Foto: Niels Hougaard

Fremtiden er digital, mens papir bliver et luksusprodukt.

Sådan lyder spådommen fra Lasse Bolander, bestyrelsesformand for Nordjyske Stiftstidende, der i dag fylder 250 år.

Han forventer, at Nordjyske Stiftstidende også findes som printavis om 25 år.

"Det, man ser rundt omkring i verden, er, at avisen ikke udkommer syv dage på tryk, men færre dage på papir og nogle dage på tryk," siger til Lasse Bolander til DR Nordjylland.

Lasse Bolander mener ikke, at koncernens største udfordring ligger i at få fat i de unge og få dem til at læse nyheder andre steder end på Facebook.

De 250 år bliver fejret på lørdag med en jubilæumsforestilling i Musikkens Hus med besøg af Dronning Margrethe.

(Denne artikel er videreformidlet af Ritzaus Bureau på vegne af DR Nordjylland.)

Nordjyske Medier runder historisk milepæl

Nordjyske går i luften med chatbot

Nordjyskes fagmedier fordobler størrelsen med svensk opkøb

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere