MediaWatch

Nordjyske går i luften med chatbot

Som det første større, private mediehus i Danmark lancerer Nordjyske en nyheds-chatbot. Målet er at få brugere, særligt de yngre, ind på Nordjyskes egen platform.

Foto: PR/Nordjyske Medier

Nordjyske Medier vil have fat i et yngre publikum ved hjælp af en chatbot, som blev lanceret i sidste uge. Det oplyser chefredaktør Lars Jespersen i en mail til MediaWatch.

Chatbotten, som benytter sig af Facebooks Messenger-platform, gik i luften i sidste uge. Målgruppen er yngre mediebrugere, og formålet er i første omgang at lede brugerne videre ind på Nordjyskes hjemmeside, men også dialogen med brugerne i Messenger er interessant.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs