MediaWatch

JP/Pol-aviser laver fælles undervisningsværktøj

Mediekoncernen vil sikre bedre forståelse for mediernes rolle i samfundet med nyt undervisningsværktøj.

Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv

De tre store aviser i JP/Politikens Hus, Politiken, Jyllands-Posten og Ekstra Bladet, lancerer sammen et nyt undervisningsværktøj med navnet Newsdesk. Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Værktøjet henvender sig til elever og studerende i bred forstand lige fra folkeskolen over gymnasier til lærerseminarer med flere, og målet er at give de unge et kendskab til medierne.

"Oplyste borgere er forudsætningen for et sundt og velfungerende demokrati. Mediernes rolle er derfor helt central. Det er vigtigt, at også de yngre medborgere har et godt kendskab til medierne og en god forståelse af deres rolle i samfundet. Med Newsdesk er Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken gået sammen om et helt nyt værktøj, som giver elever og studerende mulighed for selv at prøve kræfter med nyhedsproduktion. Vi håber, at både elever og lærere får glæde af det," udtaler Stig Kirk Ørskov, adm. direktør i JP/Poltikens Hus, i pressemeddelelsen.

I Newsdesk kan brugerne lave deres egen avis i ét af de tre JP/Politiken-avisers design, og herefter bliver avisen trykt i 500 eller 1000 eksemplarer og leveret til den pågældende skole.

Newsdesk er gratis at bruge og afløser Redaktionen, som er Ekstra Bladets og Politikens undervisningsværktøj. Det lukkes ned til sommer.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs