MediaWatch

Digital hype spænder ben for aviser i medvind

Selvom læserne er blevet mere loyale, svigter annoncørerne. Mediehusene skal på charmeoffensiv for at redde printavisen fra at gå i glemmebogen hos annoncørerne, mener flere bureauer.

Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv

Der er langt tid siden, papiravisernes udvikling har været forbundet med en succeshistorie. I takt med de digitale jetstrømme, der har blæst og transformeret mediernes vejrsystem de sidste 10-15 år, har vi vænnet os til, at historien om print er historien om en nedadgående platform under udfasning.

Sidste år blev den fortælling nuanceret. Efter år med taktfast læserafgang stabiliserede printavisernes læsertal sig over en bred kam, og der blev sat prop i læserflugten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs