MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sjællandske Medier køber en række aviser af Søndagsavisen, TV 2's længe ventede businesskanal nærmer sig lancering, og 11 medier fik penge fra Innovationspuljen. MediaWatch ser tilbage på ugen, der gik.

Sjællandske Medier med Torben Dalby Larsen i spidsen har i ugens løb købt en række udgaver af Søndagsavisen. | Foto: Mathias Christensen/Polfoto

En uge på fire arbejdsdage lakker mod enden. MediaWatch giver dig her de vigtigste nyheder fra ugens gang i mediebranchen.

Mandag var Sjællandske Medier ude med tegnebogen. Mediehuset offentliggjorde, at selskabet har købt en række sjællandske udgaver af Søndagsavisen af dennes ejer, North Media. Med i handlen, der har en værdi på 41,75 mio. kr., var også North Medias ejerandel på 50 pct. af Vestsjællandske Distriktsblade.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs