MediaWatch

Jyllands-Posten lancerer daglige indbliks-sider

Avisen udkommer fra i dag med daglige sider, der byder på mere fordybelse. Også digitalt sætter Jyllands-Posten nyt skib i søen.

Pierre Collignon, chefredaktør, Jyllands-Posten

Jyllands-Postens læsere bliver fra i dag mødt af en ny opbygning af avisen. Det skriver Jyllands-Postens chefredaktør, Pierre Collignon, på avisens hjemmeside.

Det største nye tiltag er, at der hver dag vil være indbliks-sider i Jyllands-Posten. Indblik er navnet på avisens søndagstillæg med features, interviews og undersøgende journalistik, og den type artikler vil Jyllands-Posten altså fremover også drysse ud over ugens øvrige dage.

"Resultatet bliver et nyt flow i Jyllands-Postens første avissektion: Først et nyhedspræget forløb, hvor man får overblik og solonyheder, som sætter dagsorden - og derefter Indblik-sider med unik kvalitetsjournalistik. Her vil man finde de store reportager, den undersøgende journalistik, de tankevækkende features, de eksklusive interviews, de enestående og medrivende læseoplevelser," skriver Pierre Collignon om det nye tiltag.

Den ugentlige indbliks-sektion lever videre, mens en ugentlig sektion om viden lukker. Stoffet fra den sektion bliver til gengæld spredt ud over de daglige indbliks-sider.

 

Nyt design på premium

På den digitale front har Jyllands-Posten også nyt at byde på. Avisen præsenterer således et nyt design på artiklerne i avisens premium-univers.

"Vi får et responsivt design med flere muligheder for at kæle for layout og få teksterne til at leve sammen med billeder, grafik, video, lyd eller andre digitale elementer. Designet bygger på det serieformat, som vi introducerede i december, og som vores brugere har taget flot imod," siger Pierre Collignon i en pressemeddelelse.

De nye tiltag skal ifølge avisen ses som et led i arbejdet med at integrere avisens platforme i hinanden.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs