En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag2. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
30.03.2016kl. 09.39

Jyllands-Posten lancerer daglige indbliks-sider

Avisen udkommer fra i dag med daglige sider, der byder på mere fordybelse. Også digitalt sætter Jyllands-Posten nyt skib i søen.
Pierre Collignon, chefredaktør, Jyllands-Posten
af THOMAS NYGAARD MADSEN

Jyllands-Postens læsere bliver fra i dag mødt af en ny opbygning af avisen. Det skriver Jyllands-Postens chefredaktør, Pierre Collignon, på avisens hjemmeside.

Det største nye tiltag er, at der hver dag vil være indbliks-sider i Jyllands-Posten. Indblik er navnet på avisens søndagstillæg med features, interviews og undersøgende journalistik, og den type artikler vil Jyllands-Posten altså fremover også drysse ud over ugens øvrige dage.

"Resultatet bliver et nyt flow i Jyllands-Postens første avissektion: Først et nyhedspræget forløb, hvor man får overblik og solonyheder, som sætter dagsorden - og derefter Indblik-sider med unik kvalitetsjournalistik. Her vil man finde de store reportager, den undersøgende journalistik, de tankevækkende features, de eksklusive interviews, de enestående og medrivende læseoplevelser," skriver Pierre Collignon om det nye tiltag.

Den ugentlige indbliks-sektion lever videre, mens en ugentlig sektion om viden lukker. Stoffet fra den sektion bliver til gengæld spredt ud over de daglige indbliks-sider.

 

Nyt design på premium

På den digitale front har Jyllands-Posten også nyt at byde på. Avisen præsenterer således et nyt design på artiklerne i avisens premium-univers.

"Vi får et responsivt design med flere muligheder for at kæle for layout og få teksterne til at leve sammen med billeder, grafik, video, lyd eller andre digitale elementer. Designet bygger på det serieformat, som vi introducerede i december, og som vores brugere har taget flot imod," siger Pierre Collignon i en pressemeddelelse.

De nye tiltag skal ifølge avisen ses som et led i arbejdet med at integrere avisens platforme i hinanden.

Relaterede artikler:

  • Foto: Casper Dalhoff/Polfoto/Arkiv

    Pres på printannoncer bag ansættelsesstop på JP

    For abonnenter

  • Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv

    JP/Politikens Hus slanker bestyrelsen

    For abonnenter

  • JP brækker sidste printmure ned i digitalt "big bang"

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Navne

Berlingske-journalist bliver mediechef i Venstre

Venstres nye mediechef kommer fra en stilling som politisk journalist på Berlingske, og han har tidligere bl.a. været rådgiver for Ulveman & Børsting. 
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører
  • Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening

For abonnenter

Foto: Make Influence/pr
Digital

Make Influence starter 2023 med ny investor og to færre direktører

For abonnenter

Malte Jørstad | Foto: Stine Tidsvilde
Debat

Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang

Foto: Pr/discovery
TV

Impact tabte penge på Metoo-dokumentar

For abonnenter

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter

For abonnenter

Republikaneren Mike Gallagher er medlem af Repræsentanternes Hus i USA er formand for et udvalg for kinesiske anliggender. | Foto: Alex Brandon/AP/Ritzau Scanpix
Digital

Republikaner vil forbyde Tiktok i USA

Læs også

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter

Musikmediet har tredoblet abonnementsbasen, mens slunkne annonceindtægter har rettet sig. Gaffa ser dog først ind i muligt overskud fra 2024.

For abonnenter

Foto: Uffe Weng/dr
Digital

Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex

Fremover kan man søge på bl.a. kategorier på indekset, der viser antallet af afspilninger og downloads af et udsnit af danske podcasts.

For abonnenter

Foto: Aller Foto
Ugeblade & Magasiner

Aller Media hyrer ny direktør

Mediekoncernen forfremmer porteføljechef til at stå i spidsen for digital produktudvikling og brugeroplevelser.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Berlingske-journalist bliver mediechef i Venstre – 11.55
  • Make Influence starter 2023 med ny investor og to færre direktører – 11.32
  • Impact tabte penge på Metoo-dokumentar – 10.45
  • Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang – 10.10
  • Republikaner vil forbyde Tiktok i USA – 09.20
  • Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter – 08.25
  • Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere – 08.18
  • Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022 – 07.25
  • Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming – 07.05
  • Podimo indgår partnerskab om distribution med Oister – 1. feb.
  • VG udvikler transskriberingsværktøj – 1. feb.
  • Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex – 1. feb.
  • Geelmuyden Kiese finder ny skandinavisk chef for public affairs – 1. feb.
  • Schibsted lukker sammenligningsportal uden for Skandinavien – 1. feb.
  • Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling – 1. feb.
Flere nyheder

Job

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Watch Job

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

Se flere jobs

Job

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge