Nordjyske udgiver første publicistiske regnskab

Nordjyske Medier går i andre mediers fodspor og udgiver for første gang et regnskab over mediets publicistiske indsats.
Per Lyngby, ansv. chefredaktør, Nordjyske
Per Lyngby, ansv. chefredaktør, Nordjyske

I mediehusets første publicistiske regnskab vurderer Nordjyske Medier sin journalistiske indsats i 2015. Det skriver Nordjyske på sin hjemmeside.

"Det kan synes som tidsspilde i et samfund, hvor øjebliksbilleder og her og nu indtryk danner grundlag for de fleste beslutninger. Vi ser det som en nødvendighed at gøre status og lade et stadig mindre her og et stadig kortere nu vige for refleksioner over, om vores publicistiske indsats med udgivelse af medier udvikler sig i den rigtige retning," skriver Per Lyngby, ansv. chefredaktør og adm. direktør for Nordjyske Medier, som begrundelse for at udgive det publicistiske årsregnskab.

I regnskabet kommer Nordjyske bl.a. forbi mediets dækning af terror, flygtningedebatten og Folketingsvalget i 2015.

Også andre medier har kastet sig ud i at producere et publicistisk årsregnskab. Det gælder Folkeskolen, Kristeligt Dagblad og Berlingske.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også