MediaWatch

Nordjyske udgiver første publicistiske regnskab

Nordjyske Medier går i andre mediers fodspor og udgiver for første gang et regnskab over mediets publicistiske indsats.

Per Lyngby, ansv. chefredaktør, Nordjyske

I mediehusets første publicistiske regnskab vurderer Nordjyske Medier sin journalistiske indsats i 2015. Det skriver Nordjyske på sin hjemmeside.

"Det kan synes som tidsspilde i et samfund, hvor øjebliksbilleder og her og nu indtryk danner grundlag for de fleste beslutninger. Vi ser det som en nødvendighed at gøre status og lade et stadig mindre her og et stadig kortere nu vige for refleksioner over, om vores publicistiske indsats med udgivelse af medier udvikler sig i den rigtige retning," skriver Per Lyngby, ansv. chefredaktør og adm. direktør for Nordjyske Medier, som begrundelse for at udgive det publicistiske årsregnskab.

I regnskabet kommer Nordjyske bl.a. forbi mediets dækning af terror, flygtningedebatten og Folketingsvalget i 2015.

Også andre medier har kastet sig ud i at producere et publicistisk årsregnskab. Det gælder Folkeskolen, Kristeligt Dagblad og Berlingske.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs