MediaWatch

Nordjyske udgiver første publicistiske regnskab

Nordjyske Medier går i andre mediers fodspor og udgiver for første gang et regnskab over mediets publicistiske indsats.

Per Lyngby, ansv. chefredaktør, Nordjyske

I mediehusets første publicistiske regnskab vurderer Nordjyske Medier sin journalistiske indsats i 2015. Det skriver Nordjyske på sin hjemmeside.

"Det kan synes som tidsspilde i et samfund, hvor øjebliksbilleder og her og nu indtryk danner grundlag for de fleste beslutninger. Vi ser det som en nødvendighed at gøre status og lade et stadig mindre her og et stadig kortere nu vige for refleksioner over, om vores publicistiske indsats med udgivelse af medier udvikler sig i den rigtige retning," skriver Per Lyngby, ansv. chefredaktør og adm. direktør for Nordjyske Medier, som begrundelse for at udgive det publicistiske årsregnskab.

I regnskabet kommer Nordjyske bl.a. forbi mediets dækning af terror, flygtningedebatten og Folketingsvalget i 2015.

Også andre medier har kastet sig ud i at producere et publicistisk årsregnskab. Det gælder Folkeskolen, Kristeligt Dagblad og Berlingske.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs