MediaWatch

Ny britisk avis hæver prisen

Prisen på The New Day går fra 25 pence til 50 pence, mens salget fortsætter med at falde.

Trinity Mirror udgiver bl.a. Daily Mirror.

Den britiske avis The New Day, der så dagens lys i slutningen af februar, hæver nu prisen fra 25 pence til 50 pence. Det skriver The Guardian.

Prisstigningen er ganske som udmeldt, da avisen blev sendt på gaden, men i sidste uge ændrede The New Day beslutningen og meddelte, at man ville fastholde prisen på 25 pence i nogen tid endnu. Den beslutning er nu også ændret, og The New Day er således tilbage ved sin oprindelige plan om en pris på 50 pence.

The Guardian skriver, at avisen havde et salg på omkring 150.000 eksemplarer i begyndelsen af sin levetid. Det er nu faldet til under 90.000.

De vigende salgstal betyder også, at The New Day kan blive nødt til at betale penge tilbage til annoncører. De har købt annonceplads ud fra en forventning om et dagligt salg på 200.000, men det tal har The New Day altså ikke kunnet leve op til. Når de første officielle salgstal bliver præsenteret til april, kan annoncørerne se frem til at få penge tilbage.

The New Day udgives af Trinity Mirror, der også står bag bl.a. Daily Mirror og Sunday Mirror.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Facebook vil prioritere "troværdige" nyheder

Medlemsundersøgelser skal luge ud i falske nyheder og få lokale medier til at fylde mere i Facebooks feed. Samlet set skal mængden af nyheder dog fortsat reduceres med en femtedel.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere