MediaWatch

Norsk aviskoncern taber omsætning - og løfter resultatet

Norske Amedia, der netop er blevet solgt i en stor mediehandel, kommer ud af 2015 med en kraftigt forbedret bundlinje, selvom omsætningen dykker kraftigt.

Are Stokstad, topchef i Amedia. | Foto: PR

Det norske medieselskab Amedia, der bl.a. udgiver en række lokale dagblade i Norge, kommer ud af 2015 med er overskud før skat på 267 mio. norske kr., svarende til 213 mio. kr. Det skriver Kampanje med henvisning til Amedias årsregnskab.

Resultatet i 2015 overgår dermed 2014-resultatet med flere længder. I 2014 blev det nemlig til et minus på 424 mio. norske kr. før skat.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs