MediaWatch

Headhunter: Ny Berlingske-direktør et "spændende" valg

Det kan give god mening, at Berlingske Media har fundet sin nye topchef uden for mediebranchen, siger direktør for headhunterfirma.

Bestyrelsen i Berlingske Media meddelte i går, at den har fundet mediehusets nye topchef. Valget er faldet på Mette Maix, der kommer fra en stilling som direktør i Føtex.

Mette Maix kommer med en lang erfaring fra detailbranchen, men ingen fra mediebranchen. Men det behøver ikke være en ulemple, siger Christan Kurt Nielsen, adm. direktør i management- og konsulentvirksomheden Meruri Urval, der bl.a. beskæftiger sig med rekruttering, til Berlingske Business. Han kalder valget af Mette Maix "spændende".

"Vi må antage, at bestyrelsen har vurderet, hvilke kompetencer der er brug for, og hvilke problemstillinger man står overfor. Hvis man skønner, at der er sammenlignelighed i problemstillinger, kundeproblematikker, og man mener, man har den rigtige personlighed, kan det godt give mening at satse på en person, som kan give et helt nyt input," siger Christan Kurt Nielsen til Berlingske Business.

Mette Maix er den permanente afløser for Lisbeth Knudsen, der forlod Berlingske Media i september sidse år. Siden da har Bjarne Wener Munck været fungerende adm. direktør. Han tiltræder en nyoprettet stilling som driftsdirektør og udgør sammen med Mette Maix Berlingske Medias direktion fremover.

Forsiden lige nu

North Media vendte tilbage til overskud i 2017

Efter år med underskud blev udviklingen i North Media vendt i 2017, som kom ud af året med plus på bundlinjen. Selskabet forventer markante indtægtsstigninger i 2018, efter omlægningen hos Postnord har sendt nye kunder til selskabets distributionsgren.

Viaplay-chef forventer at overgå streamingmarkedet

Efter at have fremlagt tal, der viser, at Viaplay er vokset med 21 pct. i 2017, forventer Flemming Fjeldgaard, chef for Viaplay Danmark, at streamingtjenesten kan vokse mere end streamingmarkedet generelt. Det skal ske gennem investeringer i både produkt og indhold, fortæller han i et interview med MediaWatch.

Filmbranchen om S-forslag: Der skal mere til

Socialdemokratiet vil pålægge internationale streamingtjenester som Netflix, at de skal lægge mindst fem pct. af deres omsætning i produktion af dansk indhold. Det er ikke godt nok, lyder det fra film- og tv-branchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere