Berlingske får nyt design

Berlingske har hyret internationale kræfter til at redesigne avisen på print og net.
Foto: Søren Bidstrup/Berlingske
Foto: Søren Bidstrup/Berlingske

Omlægningen af Berlingske tager næste skridt i løbet af foråret, skriver Berlingskes redaktionelle ledelse i dagens avis.

I løbet af foråret redesignes avisen på print og net. Til den opgave har Berlingske hyret britiske Mark Porter, der bl.a. har designet The Guardian og Anna Thurfjell, der står bag Svenska Dagbladets design, til at forny avisens grafiske 'look and feel' sammen med Berlingskes designchef Per Heilmann.

Ud over nyt design vil avisen også gøre op med opdelingen mellem ind- og udland  og indføre "frit flow" i 1. sektionen, skriver ledelsen.

"Det er, som om den globaliserede verden ikke rigtigt er rykket ind i papiravisernes faste opdeling af ude og hjemme. Vi har som medieforbrugere for længst vænnet os til, at elektroniske medier som radio og tv ikke længere kører med faste blokke med indland og udland, lige som nyheds-sites gnidningsfrit veksler mellem nationalt og globalt stof. Det tager vi også konsekvensen af i Berlingskes papiravis," skriver chefredaktør Jens Grund, Berlingske.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også