MediaWatch

Berlingske får nyt design

Berlingske har hyret internationale kræfter til at redesigne avisen på print og net.

Foto: Søren Bidstrup/Berlingske

Omlægningen af Berlingske tager næste skridt i løbet af foråret, skriver Berlingskes redaktionelle ledelse i dagens avis.

I løbet af foråret redesignes avisen på print og net. Til den opgave har Berlingske hyret britiske Mark Porter, der bl.a. har designet The Guardian og Anna Thurfjell, der står bag Svenska Dagbladets design, til at forny avisens grafiske 'look and feel' sammen med Berlingskes designchef Per Heilmann.

Ud over nyt design vil avisen også gøre op med opdelingen mellem ind- og udland  og indføre "frit flow" i 1. sektionen, skriver ledelsen.

"Det er, som om den globaliserede verden ikke rigtigt er rykket ind i papiravisernes faste opdeling af ude og hjemme. Vi har som medieforbrugere for længst vænnet os til, at elektroniske medier som radio og tv ikke længere kører med faste blokke med indland og udland, lige som nyheds-sites gnidningsfrit veksler mellem nationalt og globalt stof. Det tager vi også konsekvensen af i Berlingskes papiravis," skriver chefredaktør Jens Grund, Berlingske.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs