MediaWatch

Berlingske får nyt design

Berlingske har hyret internationale kræfter til at redesigne avisen på print og net.

Foto: Søren Bidstrup/Berlingske

Omlægningen af Berlingske tager næste skridt i løbet af foråret, skriver Berlingskes redaktionelle ledelse i dagens avis.

I løbet af foråret redesignes avisen på print og net. Til den opgave har Berlingske hyret britiske Mark Porter, der bl.a. har designet The Guardian og Anna Thurfjell, der står bag Svenska Dagbladets design, til at forny avisens grafiske 'look and feel' sammen med Berlingskes designchef Per Heilmann.

Ud over nyt design vil avisen også gøre op med opdelingen mellem ind- og udland  og indføre "frit flow" i 1. sektionen, skriver ledelsen.

"Det er, som om den globaliserede verden ikke rigtigt er rykket ind i papiravisernes faste opdeling af ude og hjemme. Vi har som medieforbrugere for længst vænnet os til, at elektroniske medier som radio og tv ikke længere kører med faste blokke med indland og udland, lige som nyheds-sites gnidningsfrit veksler mellem nationalt og globalt stof. Det tager vi også konsekvensen af i Berlingskes papiravis," skriver chefredaktør Jens Grund, Berlingske.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs