MediaWatch

Engelske aviser går efter internationale læsere

En ny online udgave skal tiltrække internationale læsere til de engelske aviser The Times og Sunday Times.

En ugentlig digital udgave af The Times og Sunday Times skal få flere internationale læsere til at tegne abonnement på de engelske aviser. Det skal ske via en appen "The Times of London Weekly", der bliver lanceret i 46 lande. Det skriver The Guardian.

Prisen på abonnementet bliver 2,99 pund (29 kr.) pr. måned, og for det beløb kan læserne se frem til nyt indhold hver torsdag.

"The Times of London har længe været en af de mest berømte aviser i verden, bygget på et ry for troværdig, præcis journalistik, skarpe kommentatorer, vittige skribenter og featurejournalistik med flair. Vores nye ugentlige app tilbyder internationale læsere den bedste britiske journalistik, som regelmæssigt sætter dagsordenen hjemme og i udlandet," udtaler Times’ redaktør, John Witherow, til The Guardian.

The Times har længe fulgt en strategi, hvor adgangen til at læse stort set alt online indhold har krævet et digitalt abonnement.

Ifølge The Guardian viser de seneste oplagstal, at 54 pct. af abonnementer på den daglige udgave af The Times er digitale, mens det for Sunday Times’ vedkommende er 35 pct. Væksten i digitale abonnementer er en væsentlig årsag til, at de to engelske aviser sidste år kunne rapportere et overskud på 1,7 mio. pund (16,5 mio. kr.) - det første i 13 år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs