Mediebureauer: JP/Politikens Hus bør nedbryde annoncesiloer

JP/Politikens Hus bør satse på annoncesalg på tværs af koncernens medier, lyder det fra mediebureauer.

Når et mediebureau vil købe annonceplads i både Jyllands-Posten, Politiken og Ekstra Bladet, skal det henvende sig til hver enkelt avis – på trods af at de er en del af samme koncern. Med købet af Børsen tæller JP/Politikens Hus endnu et stort dagblad, og det gør det endnu mere oplagt at sælge annoncering på tværs af koncernens medier, lyder det fra flere mediebureauer. Det skriver Børsen.

”De synergier, der kunne være i salg af annoncer på tværs af de kommercielle afdelinger, er ikke til stede i dag, hvor de arbejder meget siloopdelt. Køber man en annonce i Politiken, så ringer man til dem, og så ringer man bagefter til Jyllands-Posten eller Ekstra Bladet, hvis man også vil have en annonce dér," siger Kenneth Brenøe, trading director i Group M til Børsen.

Han peger på, at en nedbrydning af siloerne, der adskiller annonceafdelingerne i JP/Politikens Hus, er nødvendig for at opnå de fulde synergieffekter ved opkøbet af Børsen.

Samme opfordring lyder fra mediebureauet IUM, der savner mulighed for samkøb og pakkeløsninger, mens OMD ser opkøbet som en mulighed for at udvikle databerigede digitale annonceprodukter på tværs af hele JP/Politikens Hus-koncernens portefølje.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også