MediaWatch

Berlingske stiller ind på digitalt skifte

Omlægningerne af Berlingske tager sigte på det skifte i betalingsmodellen på nettet, som avisen tidligere har varslet, siger ansv. chefredaktør Tom Jensen.

Foto: Søren Bidstrup/Berlingske

Bare en uge inden sin afgang 30. september varslede daværende topchef i Berlingske Media og ansv. chefredaktør på Berlingske, Lisbeth Knudsen, et digitalt kursskifte.

Efter to års arbejde med at opbygge en betalingsmodel på nettet efter metered model-princippet, hvor læserne kan læse et begrænset antal artikler gratis, meldte Lisbeth Knudsen ud, at Berlingske overvejede et skifte til en freemium model, hvor indholdet er opdelt i gratis og betalt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs