
I går, mandag, sendte Berlingske Nyhedsbureau (BNB) sin sidste klokke ud. Det skete kl. 23.58, hvor nyhedsbureauet takkede af beskeden om, at det lukker og slukker.
Lukningen af BNB er et led i Berlingske Medias nye belgiske ejere, De Persgroeps, plan for den danske mediekoncerns fremtid. Belgierne ønsker et mindre, men mere fokuseret Berlingske Media båret af de tre titler, Berlingske, BT og Weekendavisen.
Konkurrenten Ritzau overtager BNB's kunder og otte af BNB's medarbejdere og skal fremover levere bueaustof til Berlingskes titler.
BNB så dagens lys i 2012 og blev søsat som en konkurrent og alternativ til Ritzaus Bureau. BNB's største kunde er Jysk Fynske Medier foruden Berlingske Medias egne brands, Berlingske, BT og Weekendavisen.
Berlingske Nyhedsbureau er netop lukket - her den sidste klokke. Med kys til @nikandjay #medienyt pic.twitter.com/J3fo56GzDb
— Kaare Sørensen (@KaareSorensen) November 30, 2015
Øjeblikket hvor BNB udsender bureauets sidste telegram. #medienyt pic.twitter.com/uEGOx6I14X
— Steen A. Jørgenssen (@SteenAJ) November 30, 2015
Nu er der ingen vej tilbage! #dkmedier pic.twitter.com/cKf196y16X
— Rikke Gjøl Mansø (@RikkeGM) November 30, 2015
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.