MediaWatch

BNB takker af med sidste klokke

I går var sidste dag i Berlingske Nyhedsbureaus levetid. Læs nyhedsbureauets sidste klokke her.

Foto: PR/Erik Refner/Berlingske Media

I går, mandag, sendte Berlingske Nyhedsbureau (BNB) sin sidste klokke ud. Det skete kl. 23.58, hvor nyhedsbureauet takkede af beskeden om, at det lukker og slukker.

Lukningen af BNB er et led i Berlingske Medias nye belgiske ejere, De Persgroeps, plan for den danske mediekoncerns fremtid. Belgierne ønsker et mindre, men mere fokuseret Berlingske Media båret af de tre titler, Berlingske, BT og Weekendavisen.

 

Konkurrenten Ritzau overtager BNB's kunder og otte af BNB's medarbejdere og skal fremover levere bueaustof til Berlingskes titler.

BNB så dagens lys i 2012 og blev søsat som en konkurrent og alternativ til Ritzaus Bureau. BNB's største kunde er Jysk Fynske Medier foruden Berlingske Medias egne brands, Berlingske, BT og Weekendavisen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs