MediaWatch

BNB takker af med sidste klokke

I går var sidste dag i Berlingske Nyhedsbureaus levetid. Læs nyhedsbureauets sidste klokke her.

Foto: PR/Erik Refner/Berlingske Media

I går, mandag, sendte Berlingske Nyhedsbureau (BNB) sin sidste klokke ud. Det skete kl. 23.58, hvor nyhedsbureauet takkede af beskeden om, at det lukker og slukker.

Lukningen af BNB er et led i Berlingske Medias nye belgiske ejere, De Persgroeps, plan for den danske mediekoncerns fremtid. Belgierne ønsker et mindre, men mere fokuseret Berlingske Media båret af de tre titler, Berlingske, BT og Weekendavisen.

 

Konkurrenten Ritzau overtager BNB's kunder og otte af BNB's medarbejdere og skal fremover levere bueaustof til Berlingskes titler.

BNB så dagens lys i 2012 og blev søsat som en konkurrent og alternativ til Ritzaus Bureau. BNB's største kunde er Jysk Fynske Medier foruden Berlingske Medias egne brands, Berlingske, BT og Weekendavisen.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs