MediaWatch

BT finder ny sportchef på Berlingske

Sportchef på BT stopper efter at have søgt og fået en frivillig fratrædelse. Han afløses af sportsredaktør på Berlingske.

Foto: Per Folkver/Polfoto/Arkiv

BT og Berlingske rykker rundt i toppen af sportsredaktionen.

Jacob Staehelin stopper som sportschef på BT. Han har valgt at søge om en frivillig fratrædelse i forbindelse med de besparelser, som Berlingske meldte ud om i sidste uge, oplyser Berlingske Media i en pressemeddelelse.

Jacob Staehelin bliver erstattet af Benjamin Munk Lund, der indtil nu har været sportsredaktør på Berlingske. Den post overtages af Morten Crone, der indtil nu har været fodboldredaktør på Berlingske. De to skal sammen lede sportsredaktionen, som leverer stof til både BT og Berlingske.

"Med Benjamin Munk Lund og Morten Crone Sejersbøl får vi et stærkt chefteam, der kan videreudvikle Danmarks bedste sportsbrand. Samtidig vil jeg gerne takke Jacob Staehelin, der både som journalist og sportschef har leveret en stor og dedikeret indsats for BT. Jeg ønsker ham al mulig held og lykke fremover," siger BT's ansvarshavende chefredaktør, Olav Skaaning Andersen, i en pressemeddelelse.

Den nye chef for BT's sportsindsats ser frem til de nye udfordringer.

"Jeg er både meget glad og ydmyg over at blive sportschef for Danmarks sportsavis, BT. Når man bevæger sig i sportsjournalistikkens verden, som jeg nu har gjort i mere end 10 år, så ved man, at det er et helt særligt job, og derfor ser jeg det som en kæmpe tillidserklæring nu at skulle stå i spidsen for BT sporten," siger Benjamin Munk Lund, ny sportschef på BT, i pressemeddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs