MediaWatch

Berlingske-formand helliger sig bestyrelsesarbejdet

Kim Graven-Nielsen fratræder som direktør i flyudlejningsfirma for at fokusere på bestyrelsesarbejde i bl.a. Berlingske.

Siden 2012 har Kim Graven-Nielsen udfyldt rollen som direktør i Nordic Aviation Capital, men nu er det slut med rollen som topchef i flyudlejningsfirmaet ved Billund. Det skriver Børsen.

Stoppet sker omgående men ganske udramatisk, lyder det virksomhedens ejer Martin Møller.

Fremover vil Kim Graven-Nielsen fokusere fuldt ud på bestyrelsesarbejdet. Det gælder bl.a. opgaverne som bestyrelsesformand i Berlingske Media, der i øjeblikket gennemfører en strategiske forandringsproces, og derfor fylder en hel del i kalenderen.  

”Det (arbejdet i Berlingske, red.) har taget et par dage om ugen. Det fylder mere nu, end det gør om et år, for vi har lagt en ny strategi, som vi er i gang med at implementere, og vi skal sætte det rigtige hold,” siger Kim Graven-Nielsen til Børsen.

Baggrunden for stoppet som direktør i Nordic Aviation Capital er ifølge Kim Graven-Nielsen, at virksomheden tidligere på året blev solgt til kapitalfondene Kirkbi og EQT, og det nye ejerskab vil kræve fuld fokus de kommende fem-seks år for topchefen. Til den tid vil han med egne ord være for gammel.

Inden han tiltrådte som direktør i 2012, sad Kim Graven-Nielsen tre år i bestyrelsen som næstformand for flyudlejningsfirmaet. Den nuværende finansdirektør i Nordic Aviation Capital, Søren M. Overgaard, overtager posten som topchef.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs