WPP-chef: Paywalls er vejen frem

Avisers indtjening fra digital annoncering aftager i vækst, og derfor bliver medier nødt til at kræve betaling for deres indhold, mener topchef i bureaugruppen WPP, Martin Sorrell.

En forretningsmodel baseret på digitale annoncer er ikke bæredygtig i fremtiden. Derfor bør aviser satse på en paywall-løsning. Sådan lyder vurderingen fra Martin Sorrell, adm. direktør for WWP, der er et af verdens største reklame- og mediebureauer med 179.000 ansatte og kontorer i 111 lande verden over. Hvert år investerer WPP 76 mia. dollar (500 mia. kr.) på annoncering på vegne af sine kunder.  

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også