MediaWatch

WPP-chef: Paywalls er vejen frem

Avisers indtjening fra digital annoncering aftager i vækst, og derfor bliver medier nødt til at kræve betaling for deres indhold, mener topchef i bureaugruppen WPP, Martin Sorrell.

En forretningsmodel baseret på digitale annoncer er ikke bæredygtig i fremtiden. Derfor bør aviser satse på en paywall-løsning. Sådan lyder vurderingen fra Martin Sorrell, adm. direktør for WWP, der er et af verdens største reklame- og mediebureauer med 179.000 ansatte og kontorer i 111 lande verden over. Hvert år investerer WPP 76 mia. dollar (500 mia. kr.) på annoncering på vegne af sine kunder.  

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs