MediaWatch

Avisomdeler vil udfordre Post Danmark på pakkepost

Distributøren DAO, som JP/Pol og Syddanske Medier driver i fællesskab, går ind på markedet for hjemmeleverancer, hvor Post Danmark i forvejen huserer.

Med et køreklart produktionsapparat er distributionsselskabet DAO, tidligere kendt som Dansk Avis Omdeling, klar til at udvide forretningen med et større distributionsnet, der skal sikre dag-til-dag levering til hjemmeadresser året rundt.

Det skriver Dagbladet Børsen

"Der er et hul i markedet. Udbuddet af leverancer til private adresser har været faldende over tid, mens pakkemarkedet vokser markant," siger John Rommedahl, administrerende direktør i DAO, til Dagbladet Børsen.

DAO, der er ejet af Syddanske Medier og af JP/Politikens Hus, leverer dagligt aviser og magasiner til mere end 6500 forretninger, som udgør størstedelen af deres årlige omsætning på omkring 350 mio. kr.

Post Danmark har indtil nu været den eneste aktør på markedet for hjemmeleverancer, men DAO satser på at kunne slå sin konkurrent med forsikring om lavere priser og levering på søndage og helligdage. John Rommedahl forklarer til Dagbladet Børsen, at de lavere priser skyldes et smallere og mere fokuseret sortiment, hvor der er tale om en fastsat begrænsning på størrelsen af pakker svarende til sko, tøj og mindre elektronikudstyr.

Det skal således også komme de danske webbutikker til gode, der ved at vælge DAO som distributør, kan reklamere med 45 pct. flere åbningsdage om året.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs