Ritzau skal finde besparelser og ny forretning

Ritzau mister i 2016 både Fynske Medier og Jyske Medier som kunder, og det tab kan nyhedsbureauet ikke klare uden at finde nogle besparelser.

Ritzau mister både Fynske Medier og Jyske Medier som kunder i kølvandet på selskabernes fusionen til Jysk Fynske Medier.

Opgaven går i stedet til Berlingske og BNB fra 2016, som MediaWatch skrev i sidste uge, og det tab kan Ritzau ikke klare uden besparelser, skriver Journalisten.

"Det betyder et tab i omsætning, der gør, at vi skal finde nogle besparelser. Men vi regner også med at få nye indtægter. Derfor må vi vente og se, hvor meget det bliver nødvendigt at spare, når vi når lidt længere hen,« siger adm. direktør Lars Vesterløkke, Ritzau, til Journalisten.

Han understreger, at Ritzau ikke vil ændre afgørende på nyhedstjenesten, hverken bemandning eller kvalitet. Men ændringer kommer der, siger Vesterløkke.  

Ritzau-direktøren kan ikke garantere, at der ikke kommer fyringer, men lover at man forsøger at finde besparelserne på områder, der ikke har med nyhedstjenesten at gøre.

Den anden del af løsningen er at opdyrke nogle nye indtægter både på nyhedsbureauet og nogle af Ritzaus andre aktiviteter, siger Lars Vesterløkke. 

Ritzau: Berlingske-pakke til Jysk Fynske et andet "game"

Jysk Fynske vælger Berlingske frem for Ritzau og Polfoto 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også