Kristeligt Dagblad tilbage på vækst-sporet
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6431538.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Beuv_SgCEAEWbZN.jpg)
Efter at kurven knækkede i 2013 kom Kristeligt Dagblad tilbage på vækst-sporet i 2014.
Forretningen voksede fra 110,9 mio. kr. i 2013 til 113,7 mio. kr., eksklusiv mediestøtte, i 2014, mens bundlinjen viste et resultat på 6,7 mio. kr. efter skat. Det er en markant forbedring i forhold til 2013, hvor Kristeligt Dagblad landede et overskud på 2 mio. kr., skriver avisen i en pressemeddelelse.
Resultat er præget af en ekstraordinær engangsindtægt fra mediestøtten, fremgang i bladsalg og annoncesalg og en stabil udvikling i Kristeligt Dagblads Forlag, skriver avisen. I 2014, som var det første år med den nye mediestøtte, modtog Kristeligt Dagblad således i alt 29 mio. kr.
"Det er fortsat ambitionen at øge oplaget og udvikle avisen, så den giver mulighed for større indsigt og fordybelse," udtaler chefredaktør og adm. direktør i Kristeligt Dagblad, Erik Bjerager, med henvisning til, at Kristeligt Dagblads oplag voksede 1,9 pct. til 25.965 i 2014.
Syv pct. af oplaget stammede ved årets udgang fra e-avisen, skriver avisen med henvisning til tal fra Dansk Oplagskontrol. På den digitale havde Kristeligt Dagblads i december 580.320 unikke brugere, hvilket er det hidtil højeste antal, skriver avisen.
Rettet kl. 11:34: I en tidligere version stod der, at regnskabet endnu ikke er offentliggjort. Det er ikke korrekt.