MediaWatch

Kristeligt Dagblad tilbage på vækst-sporet

Omsætningen steg med over 2 pct. i 2014, mens resultatet efter skat voksede til 6,7 mio. kr.

Efter at kurven knækkede i 2013 kom Kristeligt Dagblad tilbage på vækst-sporet i 2014.

Forretningen voksede fra 110,9 mio. kr. i 2013 til 113,7 mio. kr., eksklusiv mediestøtte, i 2014, mens bundlinjen viste et resultat på 6,7 mio. kr. efter skat. Det er en markant forbedring i forhold til 2013, hvor Kristeligt Dagblad landede et overskud på 2 mio. kr., skriver avisen i en pressemeddelelse.

Resultat er præget af en ekstraordinær engangsindtægt fra mediestøtten, fremgang i bladsalg og annoncesalg og en stabil udvikling i Kristeligt Dagblads Forlag, skriver avisen. I 2014, som var det første år med den nye mediestøtte, modtog Kristeligt Dagblad således i alt 29 mio. kr.

"Det er fortsat ambitionen at øge oplaget og udvikle avisen, så den giver mulighed for større indsigt og fordybelse," udtaler chefredaktør og adm. direktør i Kristeligt Dagblad, Erik Bjerager, med henvisning til, at Kristeligt Dagblads oplag voksede 1,9 pct. til 25.965 i 2014.

Syv pct. af oplaget stammede ved årets udgang fra e-avisen, skriver avisen med henvisning til tal fra Dansk Oplagskontrol. På den digitale havde Kristeligt Dagblads i december 580.320 unikke brugere, hvilket er det hidtil højeste antal, skriver avisen.

Rettet kl. 11:34: I en tidligere version stod der, at regnskabet endnu ikke er offentliggjort. Det er ikke korrekt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs