Kristeligt Dagblad tilbage på vækst-sporet

Omsætningen steg med over 2 pct. i 2014, mens resultatet efter skat voksede til 6,7 mio. kr.

Efter at kurven knækkede i 2013 kom Kristeligt Dagblad tilbage på vækst-sporet i 2014.

Forretningen voksede fra 110,9 mio. kr. i 2013 til 113,7 mio. kr., eksklusiv mediestøtte, i 2014, mens bundlinjen viste et resultat på 6,7 mio. kr. efter skat. Det er en markant forbedring i forhold til 2013, hvor Kristeligt Dagblad landede et overskud på 2 mio. kr., skriver avisen i en pressemeddelelse.

Resultat er præget af en ekstraordinær engangsindtægt fra mediestøtten, fremgang i bladsalg og annoncesalg og en stabil udvikling i Kristeligt Dagblads Forlag, skriver avisen. I 2014, som var det første år med den nye mediestøtte, modtog Kristeligt Dagblad således i alt 29 mio. kr.

"Det er fortsat ambitionen at øge oplaget og udvikle avisen, så den giver mulighed for større indsigt og fordybelse," udtaler chefredaktør og adm. direktør i Kristeligt Dagblad, Erik Bjerager, med henvisning til, at Kristeligt Dagblads oplag voksede 1,9 pct. til 25.965 i 2014.

Syv pct. af oplaget stammede ved årets udgang fra e-avisen, skriver avisen med henvisning til tal fra Dansk Oplagskontrol. På den digitale havde Kristeligt Dagblads i december 580.320 unikke brugere, hvilket er det hidtil højeste antal, skriver avisen.

Rettet kl. 11:34: I en tidligere version stod der, at regnskabet endnu ikke er offentliggjort. Det er ikke korrekt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også