Syddanske Medier ansætter projektchef sammen med DMJX

Inge Normann Jørgensen skal lede innovations- og udviklingssamarbejde mellem mediehuset og journalisthøjskolen.

Hvordan kan mediehuse tjene penge på deres aviser, online medier og andre produkter, og hvordan bliver fremtidens branchefolk klædt på til at skabe kommercielt holdbare ideer og innovation?

For at svare på det spørgsmål, har Syddanske Medier, der blandt andet udgiver Jyske Vestkysten, indgået et samarbejde med Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Sammen skal ansatte og studerende udvikle produkter og idéer, som skal skabe innovation og forretning i mediebranchen. Det skriver Danske Medier.

Inge Normann Jørgensen, 49, er ansat som projektchef for samarbejdet.

Udover at udvikle "radikal innovation" på mediehuset, får Inge Normann Jørgensen ansvaret for at koordinere samarbejdsprojekter med deltagelse af både studerende og fagligt personale fra alle journalisthøjskolens ni uddannelsesretninger.

Inge Normann Jørgensen  kommer fra en stilling som ressourcemanager hos DR, hvor hun har været ansat siden 2008. Hun har uddannelsesbaggrund inden for strategi, ledelse, organisation og international business fra CBS. Hun har tidligere været projektchef hos TDC (2000-2008).

Den fælles ansættelse løber i første omgang for et år, men det er allerede afgjort, at projektchefen også efterfølgende er ansat hos Syddanske Medier.

 Syddanske ansætter eventchef
Sommerens 20 vigtigste jobskifte i mediebranchen
Den Sydvestjydske Venstrepresse dropper Ringkøbing-aviser
Ejerskifte i Syddanske ventes til sommer 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også