MediaWatch

Munch: Berlingske-salg svækker private medier

Opsplitningen af Berlingske Media kan efterlade JP/Politikens Hus som den eneste store privatejede modvægt til DR, og det er problematisk, mener adm. direktør Lars Munch.

For annoncører og læsere vil salget af Berlingske Media næppe ændre det store. Men ophugningen af landets næststørste dagbladskoncern står til at svække den privatejede presse yderligere, mener adm. direktør Lars Munch, JP/Politikens Hus.

”I ethvert land, hvor staten er den største medieaktør, skal der være frie uafhængige privatejede publicister, som danner en modvægt til statens dominerende medieindflydelse. Med salget af Berlingske Media bliver vi helt enkelt et selskab mindre, som var med til at være en modvægt til statens mediedominans. Det, synes jeg, er problematisk,” siger Lars Munch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs