Århus Stiftstidende og sitet Aoa.dk lancerer app-baseret medlemsklub til de unge aarhusianere.
Især de unge mellem 18 og 35 år skal inviteres ind i klubben Aarhuspuls.dk, der via en mobil-app skal tilbyde rabatter og tilbud i byens butikker, restauranter, natte- og kulturliv.
App'en skal give hurtigt overblik over, hvor i byen, der er rabatter at hente.
“Med aarhuspuls.dk ønsker vi at give de mange unge i Aarhus – hvad enten de er studerende eller i arbejde – mulighed for at bruge byen endnu mere aktivt. Det skal være sjovt at bo og leve livet i Aarhus. Derfor passer denne aktivitet perfekt ind i Aarhus Stiftstidendes strategi om at blive et mere moderne mediehus, der samler Aarhus og Østjylland, ” siger chefredaktør Turid Fennefoss Nielsen i en pressemeddelelse.
Der har været stor interesse fra byens forretningsindehavere til projektet, fortæller pressemeddelelsen. Og Aarhus Stiftstidende forventer endnu større opbakning, når aarhuspuls.dk for alvor er i luften.
“Vores mål er at skabe et incitament for de unge aarhusianske forbrugere til at bruge byen i langt højere grad, det mener vi at have fundet med denne app-baserede løsning. Vi oplever i disse år en stor ændring i den yngre målgruppes forbrugeradfærd, da detailhandlen i høj grad er rykket ud på nettet. Vi håber, vi kan skabe et fordelskoncept, der udfordrer denne tendens, og tilbagebringer den totaloplevelse man kun kan opleve ude i de fysiske butikker, når man handler,” siger Michael Krogh, der har ansvaret for mediehusets privat-kundesalg, i en pressemeddelelse.