Kaffesalg skal spæde til presset bundlinje på Bornholms Tidende

Den store nedgang i annonceindtægter har fået Solskinsøens mediehus til at tænke i nye baner.
Foto: Jacob Jepsen / Bornholms Tidende
Foto: Jacob Jepsen / Bornholms Tidende

Lørdag morgen sender Bornholms Tidende en pose kaffe til hver af sine 4.000 printabonnenter som en smagsprøve. Det er første skridt med et nyt forretningsben for det lokale mediehus, hvis annonceindtægter ”i stor grad er udfordret af techgiganterne”.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

”Det er naturligvis en smule skørt at sælge kaffe, når man er en avis. Men vi har allerede kontakt til kunderne, vi har fantastiske bude, der kan bringe kaffen til døren, og så har vi abonnements- og betalingssystemerne på plads – og så elsker vi kaffe,” udtaler ansv. chefredaktør Kristoffer Gravgaard.

Han håber, at dagbladets rækkevidde, som tæller 22.000 læsere af papiravisen og 50.000 ugentlige besøg på Bornholms Tidendes hjemmeside, kan udnyttes til at skabe en kundebase for kaffetilbuddet. Det er ikke forventningen, at kaffesalget fuldt ud vil opveje for faldet i annonceomsætning, fremgår det.

Kaffen kan købes som abonnement, som Bornholms Tidendes abonnenter får en fordelagtig pris og fri fragt på. Dertil skal ledige annoncepladser i dagbladet fyldes ud med markedsføring for kaffetjenesten.

Bornholms Tidende er langt fra det eneste mediehus, der er ramt af nedgang i annonceindtægterne. MediaWatch har i et overblik beskrevet mindst 18 sparerunder i lokale, regionale og nationale mediehuse gennem de seneste 12 måneder.

Kaffen i Bornholms Tidendes nye forretning er udviklet i samarbejde med Bornholms Kafferisteri.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også