Jyllands-Posten napper ny kommerciel direktør hos TDC Erhverv

Dagbladets nye kommercielle direktør har tidligere i karrieren slået sine folder i Berlingske Media. Han får bl.a. ansvar for at sætte skub i Jyllands-Postens digitale salg.
Foto: PR, JP/Politikens Hus
Foto: PR, JP/Politikens Hus

Jyllands-Posten har fundet en ny spydspids for dagbladets salg i Peter Sandahl Torp, der tiltræder stillingen som avisens kommercielle direktør. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Han kommer direkte fra en post som salgsdirektør i TDC Erhverv, hvor han har arbejdet i forskellige stillinger siden 2018. Ansv. chefredaktør Jakob Nybroe hæfter sig bl.a. ved Peter Sandahl Torps digitale kompetencer.

”Han har konkrete erfaringer med at drive digital forretningsudvikling, og så har han et stort og bankende hjerte for publicistisk virksomhed. Alt sammen forudsætninger, der gør mig fuldstændig sikker på, at han sammen med medarbejdere og ledelse kan udvikle og udvide potentialerne for Jyllands-Postens medier,” udtaler chefredaktøren i meddelelsen.

Peter Sandahl Torp har haft flere ledende roller på salgssiden af telebranchen i bl.a. Telia før tiden i TDC Erhverv. Han begyndte dog karrieren i Berlingske Media i 2006, hvor han var frem til 2010, bl.a. som salgschef for abonnementssalg.

I den nye rolle hos Jyllands-Posten skal Peter Sandahl Torp netop have fokus på at øge væksten i det digitale abonnementssalg.

Peter Sandahl Torp afløser Thomas Asmund-Hjorth, der fratræder ved udgangen af oktober måned. Han valgte efter knap tre år på avisen at søge nye græsgange i en kombination af driftsledelse og bestyrelsesarbejde. Han vil fortsætte enkelte igangværende projekter frem til udgangen af året.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også