MediaWatch

"Det passer som fod i hose med vores strategi, at B.T. kapitulerer og trækker printavisen tilbage"

Mens B.T. dropper printavisen om få måneder, slår Ekstra Bladet kontra. Kommerciel direktør ser potentiale i at opsamle B.T.s avislæsere og annoncører, der står til at miste de tabloide B.T.-spalter. ”Jeg tog imod nyheden med kyshånd,” siger Signe Skarequist.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Landets to tabloide medier trækker for alvor i hver sin retning. B.T. lukker på print og dropper abonnementsmodellen til en rendyrket digital, annoncefinansieret forretning efter nytår, meddelte Berlingske Media tidligere på ugen.

I den modsatte retning går Ekstra Bladet, der som led i sin nye strategi går målrettet efter at opdyrke flere avislæsere og en abonnementsforretning. Ifølge Signe Skarequist, kommerciel direktør på Ekstra Bladet, er der ”på ingen måde” planer om at lægge avispapiret på hylden hos den JP/Politiken-ejede konkurrent.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs