Læsere og annoncører lever med Berlingske-farvel til trykte helligdagsaviser

For et halvt år siden varslede Berlingske, at de trykte aviser på cirka ti helligdage ville forsvinde. Ifølge Berlingske har det hverken kostet læsere eller annoncekroner. En vellykket manøvre kan få andre mediehuse til at følge trop og skære ned på trykte aviser, har medieforsker tidligere vurderet.
Foto: Niels Hougaard/ERH
Foto: Niels Hougaard/ERH
AF NILS-OLE HEGGLAND, FREELANCEJOURNALIST

Det har tilsyneladende hverken givet færre læsere eller færre annoncekroner, at Berlingske siden jul har droppet trykte aviser på hovedparten af helligdagene - stik imod tendensen hos flere andre dagblade. Det fremgår af udtalelser fra to direktører hos Berlingske Media til MediaWatch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også