Fynboerne sparer på regionale aviser
![Foto: Ole Frederiksen/Polfoto/Arkiv](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7392376.ece/ALTERNATES/schema-16_9/POLFOTO_26337839.jpg)
968 betalende abonnenter. Så mange har droppet deres abonnement på Fyens Stiftstidende og Fyens.dk siden nytår, skriver Fyens.dk på baggrund af selskabets generalforsamling i Mediehuset i Odense torsdag.
Faldet i abonnenter skyldes ifølge bestyrelsesformand Claes Nylandsted Andersen bl.a. stigende inflation og krigen i Ukraine.
”Det er ærgerligt. Men det er på ingen måde at regne for et stort og alvorligt problem sammenlignet med de menneskelige tragedier, vi hver dag ser fra det krigshærgede land,” sagde Claes Nylandsted Andersen, der forventer, at abonnenterne kommer tilbage i folden på et senere tidspunkt.
Fyens Stiftstidende A/S er medejer af koncernen Jysk Fynske Medier, der i denne uge præsenterede et årsregnskab med sorte nøgletal over hele linjen.
Her steg nettoomsætningen fra 1,844 mia. kr. i 2020 til 1,913 mia. kr. i 2021, mens årets resultat før skat gik fra et underskud på 97,8 mio. kr. i coronaåret 2020 til overskud på 5,5 mio. kr. i 2021.
”Målet og dermed budgettet for 2021 var at komme ud af coronaskyggen. Corona og nedlukninger nåede dog at give en kedelig start på året og et hårdt første kvartal – særligt på annoncefronten. Men vi leverer de resultater, vi har budgetteret med, og fastholder vores udviklingspulje i indeværende år,” sagde Jesper Rosener, adm. direktør i Jysk Fynske Medier, onsdag til MediaWatch.