MediaWatch

Kristeligt Dagblad får hjælp fra udlodninger i rekordresultat

2021 var økonomisk set det bedste nogensinde for Kristeligt Dagblad, der især blev gavnet af to store udlodninger.

Erik Bjergager fratræder sin stilling som ansvarshavende chefredaktør og adm. direktør for Kristeligt Dagblad ved udgangen af maj. | Foto: Kristeligt Dagblad

2021 var et særdeles godt år for Kristeligt Dagblad, som landede et historisk stort resultat. Det oplyser avisen i en pressemeddelelse efter dagbladets generalforsamling. Kristeligt Dagblad har endnu ikke udsendt sin årsrapport, men pressemeddelelsen indeholder en række nøgletal fra regnskabet.

Omsætningen voksede med knap fem pct. fra 147 mio. kr. i 2020 til 155 mio. kr. i 2021. Her bidrog et stigende oplag, der voksede med ca. 1 pct. til 31.140 i andet halvår. Samtidig melder avisen om en tilfredsstillende udvikling for nichemediet kirke.dk.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs