MediaWatch

Erik Bjerager overtog en konkurstruet avis og efterlader den med trecifret millionbuffer

Siden 2009 er Kristeligt Dagblads omsætning steget med 45 pct. og avishusets egenkapital forbedret med 164 pct. til en velpolstret størrelse på 140 mio. kr. Nu skal en ny ledelse overtage og bygge videre på den gamle avisforretning i en digital tidsalder.

Foto: Screenshot

Da Erik Bjerager satte sig i stolen som ansv. chefredaktør og adm. direktør for Kristeligt Dagblad i 1994, var avisens oplag nede på cirka 14.000 eksemplarer, og Kristeligt Dagblad balancerede på kanten af konkurs.

Gennem de seneste 28 år har avisens øverste chef vendt udviklingen - både økonomisk, oplagsmæssigt og på læserfronten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs