Berlingske opruster sit digitale hold

Antallet af digitale abonnementer vokser på Berlingske, som derfor vil bruge flere kræfter på flere og hurtigere historier. De kommende digitale journalister bliver fordelt med to på indland, en på Christiansborg og en på erhvervsredaktionen.
Chefredaktør på Berlingske, Mette Østergaard. | Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix
Chefredaktør på Berlingske, Mette Østergaard. | Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Berlingske tilfører sin digitale journalistik flere kræfter og leder efter fire nye journalister, der passer til jobopslagets krav om, at "du er kvik på første linje: ud, push, videre". Det skriver Journalisten.

De kommende ansættelser betyder mere fokus på flere og hurtigere historier, men ikke at Berlingske har en ny digital strategi på vej, siger chefredaktør Mette Østergaard til fagbladet.

”Når vi slår nye stillinger op, er det, fordi det går fantastisk, og vi vokser. Men vi er ikke et tidsskrift, men et nyhedssite, der løbende skal opdatere læserne. Det vil vi gerne styrke," siger hun og oplyser, at fremover vil et hold på 10-12 skrivende journalister dække dagens nyheder digitalt.

Berlingskes ansv. chefredaktør Tom Jensen fortalte i et interview til MediaWatch i december 2021, at Berlingske ville have nået 101.600 abonnenter inden udgang af 2021.

Dermed blev der sat flueben ved målet om 100.000 abonnenter - heraf halvdelen digitale - som avisen satte sig efter et markant digitalt strategiskifte i 2018.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også