Flere medier har udvidet billedvisning på Facebook - men ved ikke hvorfor
![Foto: Philip Davali, Ekstra Bladet/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13694372.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7jj6rq8czqce5lftfli.jpg)
Et stort stridspunkt i mediedebatten i 2021 var visningen af nyhedsindhold på sociale medieplatforme - særligt Google og Facebook - og forhandlinger af licensbetaling fra techkæmper til danske udgivere. 36 medier stiftede Danske Pressepublikationers Kollektive Forvaltningsorganisation (DPCMO), kort tid efter Danmarks ophavsretslov blev opdateret i juni, som åbnede døren for den slags forhandlingsfællesskaber.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.