Flere medier har udvidet billedvisning på Facebook - men ved ikke hvorfor

Mens der marcheres i samme takt i flere mediehuse, når det kommer til visning af billeder sammen med hyperlinks til artikler på Facebook, er der forskel på Berlingske Medias nyhedssites og TV 2 Regionerne. Flere medier ved ikke, hvorfor eller hvordan deres tilladelser er blevet givet.
Foto: Philip Davali, Ekstra Bladet/Ritzau Scanpix
Foto: Philip Davali, Ekstra Bladet/Ritzau Scanpix

Et stort stridspunkt i mediedebatten i 2021 var visningen af nyhedsindhold på sociale medieplatforme - særligt Google og Facebook - og forhandlinger af licensbetaling fra techkæmper til danske udgivere. 36 medier stiftede Danske Pressepublikationers Kollektive Forvaltningsorganisation (DPCMO), kort tid efter Danmarks ophavsretslov blev opdateret i juni, som åbnede døren for den slags forhandlingsfællesskaber.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også