MediaWatch

B.T. gør status efter halvt år med robotter

Siden april har computerprogrammer varetaget den digitale publicering og moderering af B.T.'s kommentarspor på avisens sociale medier. Robotterne har været overraskende effektive, siger produktchef.

Foto: Colourbox

B.T. skiftede i foråret otte studentermedhjælpere ud med tre gange software, der fra april skulle stå for hhv. at luge ud i debatten på mediets Twitter-profil og syv Facebook-sider og publicere artikler på sociale medier.

Det har generelt været en positiv ændring ifølge B.T.'s produktchef, Jeppe Pedersen, skriver Journalisten.

Han fremhæver særligt modereringssystemet Agoraplus, der automatisk skjuler kommentarer med forudvalgte skældsord og koster 240 euro månedligt at bruge - altså noget mindre end en moderator - som velfungerende.

Mens det dyrere værktøj Echobox der står for dagligt at dele B.T.-artikler på sociale medier har gjort det "acceptabelt" siger Jeppe Pedersen til Journalisten.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs