MediaWatch

Jyllands-Posten i luften med nye lokalmedier - og snøren ude efter de 30-50-årige

Med en abonnementspris på linje med konkurrenterne lancerer JP Lokal onsdag fire nye digitale lokalmedier i Jylland, der både skal tiltrække nye, yngre abonnenter, men også være buffer mod sivning blandt Jyllands-Postens kunder.

Jyllands-Posten annoncerede før sommer satsningen på nye digitale lokalmedier under paraplyen JP Lokal med chefredaktør Viggo Lepoutre Ravn i spidsen for medierne, der onsdag er åbnet | Foto: PR/Jyllands-Posten

Kampen om de lokale læsere optrappes, når JP Lokal onsdag går i luften med fire nye digitale lokalmedier i Horsens, Randers, Vejle og Viborg. Medierne vil fokusere på politik, erhverv og kultur som bærende indholdssøjler, men med mennesker og det liv, de lever lokalt, som indgang og med en yngre målgruppe for øje end kernen af Jyllands-Postens segment.

”Vi sigter noget yngre målgruppe end andre, der hedder 30 til 50 år. Vores analyser viser, at hvis vi formår at ramme dem, så skal vi nok få de andre med også,” siger Viggo Lepoutre Ravn, der er chefredaktør på JP Lokal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs