MediaWatch

Jyllands-Posten i luften med nye lokalmedier - og snøren ude efter de 30-50-årige

Med en abonnementspris på linje med konkurrenterne lancerer JP Lokal onsdag fire nye digitale lokalmedier i Jylland, der både skal tiltrække nye, yngre abonnenter, men også være buffer mod sivning blandt Jyllands-Postens kunder.

Jyllands-Posten annoncerede før sommer satsningen på nye digitale lokalmedier under paraplyen JP Lokal med chefredaktør Viggo Lepoutre Ravn i spidsen for medierne, der onsdag er åbnet | Foto: PR/Jyllands-Posten

Kampen om de lokale læsere optrappes, når JP Lokal onsdag går i luften med fire nye digitale lokalmedier i Horsens, Randers, Vejle og Viborg. Medierne vil fokusere på politik, erhverv og kultur som bærende indholdssøjler, men med mennesker og det liv, de lever lokalt, som indgang og med en yngre målgruppe for øje end kernen af Jyllands-Postens segment.

”Vi sigter noget yngre målgruppe end andre, der hedder 30 til 50 år. Vores analyser viser, at hvis vi formår at ramme dem, så skal vi nok få de andre med også,” siger Viggo Lepoutre Ravn, der er chefredaktør på JP Lokal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs