MediaWatch

Danske Medier frygter medieforhandlingerne kørt ud på politisk sidespor

Efter regeringens fremlæggelse af et nyt reformprogram ser de private mediers brancheorganisation en risiko for, at forhandlingerne om et kommende bredt medieforlig underprioriteres.

Mads Brandstrup er netop tiltrådt som adm. direktør i Danske Medier. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Efterårets politiske kampe om det nye reformprogram, regeringen fremlagde i sidste uge, må ikke spænde ben for en bred medieaftale. Sådan lyder appellen til de politiske partier fra Danske Mediers nytiltrådte adm. direktør, Mads Brandstrup, i en pressemeddelelse.

"Mediebranchen har levet med, at væsentlige dele af medieudspillet fra 2018 aldrig er blevet implementeret, fordi det dengang endte med et smalt forlig. Med de politiske slåskampe, som kommer til at præge efteråret, er jeg bekymret for, at mediebranchen heller ikke denne gang kan få ro om rammevilkårene og mediestøtten. Den situation er helt uholdbar for de enkelte medier. Ikke mindst de mindre lokale og regionale medier, som netop i de her år er under et voldsomt pres fra udenlandske techgiganter," udtaler adm. direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i meddelelsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs