MediaWatch

150 græsrodsstationer vil på mediepolitisk dagsorden: Udviklingen står "i stampe"

Når et nyt medieforlig om lidt kommer til forhandling, vil især de lokale og regionale nyhedsmedier få en fremtrædende plads i diskussionen. Men landets ikke-kommercielle radio- og tv-stationer bør også indtænkes i støtten til den lokale mediedækning, lyder det fra Sammenslutningen af Medier i Lokalsamfundet (SAML).

Foto: Valdemar Ren

Der er behov for en økonomisk håndsrækning til de lokale og regionale dagblade og ugeaviser. Dén holdning har der længe været bred opbakning til fra partierne på Christiansborg, og støtte til de lokale nyhedsmedier står noget nær forrest i køen blandt punkter, der skal forhandles på plads i en ny medieaftale.

Men også Sammenslutningen af Medier i Lokalsamfundet (SAML), der repræsenterer omkring 150 lokale, ikke-kommercielle radiostationer og 39 tv-stationer, slår nu et slag for, at også de tænkes med ind i den lokale og regionale mediedækning, som politikerne er optaget af at styrke.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs