MediaWatch

150 græsrodsstationer vil på mediepolitisk dagsorden: Udviklingen står "i stampe"

Når et nyt medieforlig om lidt kommer til forhandling, vil især de lokale og regionale nyhedsmedier få en fremtrædende plads i diskussionen. Men landets ikke-kommercielle radio- og tv-stationer bør også indtænkes i støtten til den lokale mediedækning, lyder det fra Sammenslutningen af Medier i Lokalsamfundet (SAML).

Foto: Valdemar Ren

Der er behov for en økonomisk håndsrækning til de lokale og regionale dagblade og ugeaviser. Dén holdning har der længe været bred opbakning til fra partierne på Christiansborg, og støtte til de lokale nyhedsmedier står noget nær forrest i køen blandt punkter, der skal forhandles på plads i en ny medieaftale.

Men også Sammenslutningen af Medier i Lokalsamfundet (SAML), der repræsenterer omkring 150 lokale, ikke-kommercielle radiostationer og 39 tv-stationer, slår nu et slag for, at også de tænkes med ind i den lokale og regionale mediedækning, som politikerne er optaget af at styrke.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs