Chefredaktør hos Jysk Fynske Medier: "Vi bruger data til at lede os på rette vej"
!["Vi skal blive hurtigere til at omsætte det, vi ser i ændret adfærd til vores produktion af indhold - altså en hurtigere reaktionstid," siger digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier, Jørn Broch om arbejdet med at lænde sig op af brugerdata i den redaktionelle proces. | Foto: CHRESTEN BERGH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13154232.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7gti0ymowhz1hymvb3fk.jpg)
Datadrevet journalistik er et markant paradigmeskifte i forhold til de flere hundrede år forinden, hvor beslutninger om nyhedskriterier primært blev truffet på baggrund af personlig erfaring og kompetencer, og det er en klar opgradering, siger Jørn Broch, digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier:
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.