MediaWatch

Briefing: Sommerugen i mediebranchen

Ny direktør for Danske Medier, TV 2 buldrer frem, forlag i kamp om nordisk marked og Louds kendskabanalyse er landet. Velkommen til en guidet rundfart i ugens medielandskab.  

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

En svedig sommeruge er ved at takke af. Men inden tæppe- og ifølge metereologerne også et snarligt temperaturfald får du her ugens udvalgte nyhedstapas fra mediemenuen.

Vi begynder med personalenyt, for i de private mediers interesseorganisation Danske Medier blev der i ugens løb præsenteret ny frontfigur i skikkelse af Mads Brandstrup. Han kommer fra en post som særlig rådgiver for finansminister Nicolai Wammen (S) og før da pressechef i Socialdemokratiet. Den nye direktør skal bl.a. have fokus på techkoncerner ifølge Danske Medier. Valget har imidlertid mødt hård kritik fra Frihedsbrevets chefredaktør, Mads Brügger, for Brandstrups omgang med pressen som spindoktor og de politiske bånd, han har til regeringstoppen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs